Nowy Rok – Nowa Ja. Jak dotrzymać noworocznych postanowień?

Zawsze jest dobry czas na składanie sobie obietnic poprawy zdrowia, kondycji, urody. A już najlepszy teraz, bo postanowienia noworoczne mają swoją magię. Po analizie tego, co wydarzyło się w minionym roku, zwykle mamy dobre założenia na nadchodzące miesiące. Tym razem zamierzasz pokonać swojego wewnętrznego lenia i być bardzo aktywna fizycznie? Pomożemy ci zrealizować ten plan.

W styczniu kluby fitness, siłownie i baseny pękają w szwach – liczba osób, które chcą ćwiczyć, poprawić wygląd sylwetki, zrzucić nadliczbowe kilogramy jest imponująca. Niestety, maleje z każdym dniem, bo stopniowo wykruszają się kolejni ćwiczący. W lutym, a już na pewno w marcu większość osób macha ręką na noworoczne postanowienia, zaś w kwietniu już o nich w ogóle nie pamięta. Przyczyn tego stanu jest wiele. Najłatwiej zrzucić winę na brak cierpliwości w oczekiwaniu na satysfakcjonujące efekty. Najczęściej jednak brakiem czasu tłumaczymy swoją porażkę w próbie bycia aktywnym fizycznie. Czas na zmianę tego scenariusza. Zacznijmy od początku i podstawowego pytania: naprawdę chcesz odzyskać formę i cieszyć się świetną kondycją?

 

5 SPOSOBÓW NA WALKĘ Z LENISTWEM

1. Postaw sobie realny cel

Jeśli chcesz, by twój plan nie spalił na panewce, dobrze go przemyśl. Oczywiście, fajnie byłoby w najbliższe wakacje wystąpić w kusym bikini. Tyle że do tego czasu masz zaledwie pół roku, zaś do zrzucenia… na przykład 20 kilogramów nadwagi. Osiągnięcie tego będzie bardzo trudne i jest ryzyko, że przypłacisz to zdrowiem. Lepiej założyć sobie ćwiczenia, które po prostu wyszczuplą sylwetkę i ujędrnią ciało. A ile możesz schudnąć? Przyjmuje się, że zdrowo jest tracić kilogram miesięcznie. Wówczas nie ryzykujemy także efektem jo-jo. Mało? Niekoniecznie. Jeśli stracisz tę wagę dzięki nieforsownym, lecz systematycznym ćwiczeniom, twoje ciało będzie sprężyste, sprawne, jędrne, zdrowe. Stawiając sobie poprzeczkę na wysokości, którą jesteś w stanie pokonać, zyskujesz spokój, że ci się to uda. Gdy poprzeczka będzie za wysoko, utkniesz pod nią i zostaniesz z niczym.

2. Małymi krokami do dalekiego celu

Jeśli cel jest duży, np. zakładasz, że wkrótce zaliczysz maraton, choć do tej pory twoim jedynym sportem było skakanie… po kanałach telewizyjnych, istnieje spore zagrożenie, że cię on przytłoczy. Podejdź do tego na spokojnie. Nie rezygnuj z celu, lecz dojście do niego podziel na etapy. Znajdź termin maratonu, w którym chciałabyś pobiec. Jest za rok? Świetnie! Odpowiedz sobie na pytanie: co musi się wydarzyć w ciągu najbliższych 12 miesięcy, byś zyskała kondycję maratończyka. Zrób plan, zakładając, że startujesz z punktu zero i zanim zaczniesz biegać choćby po parkowych alejkach, będziesz trenowała marszobiegi. Skorzystaj z gotowych planów treningowych dla biegaczy (poszukaj w internecie), przeczytaj rady trenujących na forach internetowych dla biegaczy.

3. Kup karnet na siłownię, basen

U wielu osób działa wewnętrzny przymus – „zainwestowałem w coś, nie mogę tego stracić, muszę to zrobić”. Te osoby zapisują się na zajęcia w klubie fitnes i opłacają je z góry. Podoba ci się ten pomysł? Zamiast bujać w obłokach i obiecać sobie, że wieczory zamiast na pichceniu (i zjadaniu) ciasteczek będziesz spędzać na zajęciach zumby, zejdź na ziemię i zacznij działać. Nie jutro, tylko dziś. Realizacja celu „tu i teraz” jest kluczowa. Zapisz się na zajęcia, wykup karnet na siłownię, nie szukając wymówek w stylu: „zrobię to jutro, tylko sprawdzę, które popołudnia będą mi najbardziej pasować”. Działaj intuicyjnie. Lepiej jest pójść na opłaconą siłownię na pół godziny (zamiast założonej godziny) niż nie pójść tam w ogóle. Ważne! Wybierz tę formę aktywności, którą lubisz, a nie taką, na którą jest akurat moda.

4. Ciesz się sukcesami

Udało ci się wejść po schodach bez zadyszki? Brawo! Skoro to efekt ostatnich ćwiczeń, nazwij rzecz po imieniu: „trenuję, więc mam dobrą kondycję”. Propozycja przyjaciół, by najbliższe wakacje spędzić na wędrówkach po górach, nie budzi już w tobie lęku? Świetnie! Pracowałaś na to przez wiele popołudni na siłowni. Przyznaj sama: to ci się opłacało!

5. Nie rozdrabniaj się

Dość częstym błędem jest wyznaczanie sobie zbyt wielu celów naraz. Jeśli chcesz być wreszcie aktywna fizycznie, będziesz potrzebowała na to czasu i siły. Kiepskim pomysłem jest więc stawianie sobie postanowienia: nauczę się języka obcego w rok, bo zrealizowanie go zabierze każdą wolną chwilę. Także przejście na dietę odchudzającą w czasie, gdy twój organizm potrzebuje energii na treningi, również może się nie udać. Lepiej jest wyznaczać sobie cele po kolei. Kiedy już zyskasz formę fizyczną i wpasujesz ją w swój tygodniowy grafik, zaplanuj sobie kurs języka obcego w wolnych od treningów terminach. A co z masą ciała? Dzięki ćwiczeniom możesz stracić nadliczbowe kilogramy, więc dieta odchudzająca może już nie być ci potrzebna.

 

CEL: KWADRANS DLA URODY

Żyjesz w ciągłym biegu, dbasz o dom i bliskich, ale wciąż brakuje ci czasu dla siebie? Zmień to! Zabiegi pielęgnacyjne nie muszą być skomplikowane i czasochłonne. Aby się nie zniechęcić,
zacznij od najprostszych rozwiązań.

1. STARANNY DEMAKIJAŻ – to podstawa, zawsze.

I niekoniecznie od razu musisz zgłębiać tajniki wielostopniowego rytuału oczyszczającego rodem z Azji. Na początek zaopatrz się w dobry płyn micelarny. Koniecznie dwufazowy, wówczas użyjesz go także do demakijażu oczu. Przecieraj cerę wacikami tak długo, aż ostatni będzie zupełnie czysty.

 

EKSPERT ZIKO DERMO POLECA
 

 

DERMEDIC Hydrain3
Płyn micelarny dwufazowy do demakijażu, 115 ml

Płyn micelarny o specjalnym układzie miceli i emolientów zapewnia skuteczne oczyszczanie również w przypadku mocnego i odpornego na działanie wody makijażu, bez uczucia ściągnięcia i wysuszenia. Polecany dla osób nietolerujących tradycyjnych sposobów demakijażu.

BASICLAB
Płyn micelarny do skóry suchej i wrażliwej, 500 ml

Płyn micelarny do skóry suchej i wrażliwej delikatnie oczyszcza skórę oraz usuwa nawet wodoodporny makijaż twarzy i oczu. Poprawia nawilżenie skóry, łagodzi podrażnienia i przyspiesza regenerację naskórka, a także uelastycznia i ujędrnia skórę.

JOWAE
Kojące mleczko do demakijażu, 200 ml

Mleczko do demakijażu przeznaczone do oczyszczania twarzy i oczu. Preparat polecany w szczególności do skóry normalnej i suchej. Zapewnia ochronę antyoksydacyjną. Preparat posiada formułę beztłuszczową, nie wymaga spłukiwania.

 

2. PEELING – wciąż zapominasz, by robić go regularnie?

Postaw na złuszczające żele do mycia. Zarówno do twarzy, jak i do ciała. Ponieważ działają delikatniej niż tradycyjne peelingi, możesz ich używać tak często, jak potrzebujesz. Do tego zabieg nie zajmuje ci więcej niż mycie.

 

EKSPERT ZIKO DERMO POLECA
 

LA ROCHE-POSAY
Peeling oczyszczający, 50 ml

Peeling oczyszczający posiada fizjologiczne pH, delikatnie oczyszcza i wygładza. Środki myjące zostały wybrane pod kątem optymalnej tolerancji skóry. Nie zawiera mydła, alkoholu, barwników ani parabenu.

PHARMACERIS A
Peeling enzymatyczny, 50 ml

Preparat regeneruje skórę zwiększając jej zdolność do przyswajania substancji aktywnych zawartych w kremach. Polecany dla skóry delikatnej, nadwrażliwej, podatnej na podrażnienia i alergię, szarej oraz zmęczonej.

L’BIOTICA
Maska węglowa Peel-off Głębokie Oczyszczenie,
8 ml

Czarna maska węglowa  z aktywnym węglem bambusowym, o silnej formule oczyszczającej. Głęboko oczyszcza twarz z zanieczyszczeń, redukuje nadmiar sebum i wygładza skórę.

 

 

3. ODPOWIEDNIE NAWILŻENIE – sprawi, że będziesz wyglądasz młodziej.

Stosując odpowiednio dobrany krem na dzień i na noc, także pod oczy, zapewnisz cerze jędrność i blask. Nawet, jeśli raz po raz zapomnisz o nałożeniu maseczki. Regularnie brakuje ci czasu, by nakremować skórę po kąpieli? Wlewaj do wody preparat natłuszczający, a pod prysznicem używaj nawilżającego balsamu do mycia. To, oczywiście, nie zwalnia cię od stosowania balsamu lub masła do ciała, ale w przypadkach, kiedy tego nie zrobisz, zapewni skórze minimum ochrony.

EKSPERT ZIKO DERMO POLECA
 

 

BALNEOKOSMETYKI
Malinowe masło do ciała, 230 ml

Masło ujędrniająco-wygładzające z najsilniejszą na świecie leczniczą wodą siarczkową, masłem Shea, wyciągiem z alg oraz olejkami uelastycznia i nawilża skórę. Produkt nie zawiera żadnych barwników, kolor uzyskiwany jest z 100% naturalnego soku owocowego, dlatego kolorystyka masła może być zróżnicowana.

CeraVe
Nawilżający Balsam dla skóry suchej i bardzo suchej, 340 g

Balsam polecany jest do codziennej pielęgnacji skóry suchej i bardzo suchej dla osób dorosłych oraz dzieci od 3. roku życia. Nawilża i wspiera barierę ochronną skóry. Produkty CeraVe zawierają 3 kluczowe ceramidy, aby wspierać odbudowę naturalnej bariery ochronnej skóry.

BIODERMA Hydrabio
Serum intensywnie nawilżające, 40 ml

Serum głęboko nawilża przesuszoną i odwodnioną skórę twarzy. Przywraca skórze naturalna zdolność nawilżania oraz zwiększa szczelność naskórka. Serum stanowi doskonałą bazę pod makijaż. Nie zatyka porów. Hypoalergiczny.

 

 

4. RELAKSUJĄCY MASAŻ

Aby nie pozostawał on jedynie w sferze marzeń, zadbaj, by ten nawyk stał się codziennością. Rób go każdorazowo przy okazji mycia, używając nakładanej na dłoń myjki lub masażera. Efekt? Twoja skóra będzie lepiej dotleniona, a ty przyjemnie odprężona.

 

5. GŁADKIE I JĘDRNE USTA – zapewnisz… myjąc zęby.

Miękką, opłukaną z pasty szczoteczką masuj przez chwilę wargi delikatnymi, kolistymi ruchami. Pobudzisz krążenie krwi i usuniesz wysuszone resztki naskórka. Po zabiegu nałóż balsam. Dzięki temu twoje usta zawsze będą gotowe na nałożenie intensywnej pomadki.

 


Zapytaj Eksperta Ziko Dermo

Chcesz uzyskać poradę zdrowotną? Masz problem z cerą i zastanawiasz się jaki kosmetyk będzie dla Ciebie najlepszy? Nie zwlekaj, nasz Ekspert Ziko Dermo bezpłatnie udzieli Ci odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania.


Zapytaj Eksperta Ziko Dermo        

ZIKO Blog