ZIKO Blog

Sposoby na bezsenność

Po męczącym i absorbującym tygodniu pracy wreszcie przyszedł upragniony weekend. Wolny od obowiązków, marzysz tylko o jednym: porządnie się wyspać. Ale sen nie nadchodzi, mimo że bardzo się starasz. Brzmi znajomo? Radzimy, jak uporać się z zaburzeniami snu!

PRZYCZYNY BEZSENNOŚCI

Problemy ze snem – według ostrożnych szacunków specjalistów – może mieć nawet połowa populacji w wieku 18-80 lat. Zaburzenia snu wywołane są przeróżnymi czynnikami – od stylu życia, jaki prowadzimy, przez stres i doświadczane, silne emocje, aż po przyjmowane leki i choroby. Nieregularność snu w takich przypadkach zwykle mija wraz ze znalezieniem przyczyny niemożności zaśnięcia i jej sprawnym rozwiązaniem. Takie tymczasowe kłopoty ze snem nie mają wiele wspólnego z prawdziwą bezsennością, która dotyka ok. 10-15% ludzi. W każdym wypadku jednak brak snu wpływa niekorzystnie na pracę całego organizmu i należy jak najszybciej przedsięwziąć odpowiednie kroki, by wzmocnić organizm dawką solidnego snu. Jak się za to zabrać?

DOMOWE SPOSOBY NA BEZSENNOŚĆ

Największą zaletą domowych środków zaradczych „na sen” jest ich nie inwazyjność – zarówno pod względem wpływu na nasz ogólny stan zdrowia, jak i czas oraz budżet. Najpopularniejszym sposobem na sporadyczne zaburzenia snu jest sięgnięcie po sprawdzone napoje o działaniu uspokajającym: ciepłe mleko z miodem, sok z sałaty oraz napar z melisy lub rumianku. Pomocna może okazać się także gorąca, aromatyczna kąpiel. Znakomicie sprawdza się także umiarkowana aktywność fizyczna – długi, wieczorny spacer, lekka gimnastyka, a także… seks, po których organizm potrzebuje się zregenerować. Istotne jest odpowiednie przygotowanie pomieszczenia do spania – zadbać należy przede wszystkim o świeże powietrze (można wywietrzyć pokój tuż przed snem), umiarkowaną temperaturę (skręcamy nieznacznie kaloryfery), wyłączone światła (także ekrany telewizora, komputera i telefonu) oraz ciszę lub – wręcz przeciwnie – relaksującą muzykę (odgłosy natury, subtelna muzyka klasyczna itp.).

LEKI I SUPLEMENTY NA DOBRY SEN

W aptekach dostępne są specjalne preparaty, które działają uspokajająco i regenerująco. Są to produkty oparte na wyciągach z popularnych ziół – melisy, rumianku, kozłka lekarskiego (przetwory z jego korzenia znane są pod nazwą „waleriana”) i roślin (np. jałowca) czy z wykorzystaniem mentolu. Bardzo ważną pozycję wśród takich farmaceutyków zajmują środki zaradcze przeciwdziałające stresowi, np.: Nervomix czy Nervosol. Wszystkie te preparaty należy stosować po wcześniejszej konsultacji z lekarzem.

***

Jeżeli domowe sposoby i dostępne bez recepty środki na sen nie pomagają, a zaburzenia snu dezorganizują twoje codzienne życie, koniecznie udaj się do lekarza, który pomoże ci znaleźć przyczynę problemu i zastosuje najlepsze, bo indywidualne leczenie.


Zapytaj Eksperta Ziko Dermo

Chcesz uzyskać poradę zdrowotną? Masz problem z cerą i zastanawiasz się jaki kosmetyk będzie dla Ciebie najlepszy? Nie zwlekaj, nasz Ekspert Ziko Dermo bezpłatnie udzieli Ci odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania.


Zapytaj Eksperta Ziko Dermo        

Certyfikaty

pkj2016
dobry_pracodawca_2016
gwiazda_jakosci2016
Gazele_2015
diament forbesa 2015_v3
kid_zone_290_123
certfikat

Facebook